Monday, August 17, 2009

.puasa oh puasa.

salam all...dah lame x blogging ni kan...maaf la k..sebelum ni kau bnyk sangat keje yang nak buat..sampai x ingat ngan blog aku ni...thanks je mn yang follow blog aku ni..
ape yang aku coret pun bukan best sangat kan...cume aku nak selongkarkan ape yang ade kat sekeliling kite ni...
ala...macam allahyarham yasmin ahmad...
dia buat cite pakai alam sekeliling...
die buat wayang..p aku ungkap kat dalam blog je la...tu pon dah cukup dari nak jadi produser..
ni nak cakap pasal bulan pose yang x kan lame nak sampai..
ingat2 la kan...sebulan je dalam setahun dalam bulan yang paling mulia dalam bulan islam kt ni..
lagi pon tu kan salah satu dari rukun islam...agak nye x la berat sanagt dugaan atau perlakuan utk kt berpuase..
jangan la sampai sume rukun korang x leh nak buat..
sebab bagi aku yang x leh buat...nak naik haji je..ekonomi x cukop..
huhu..
nak kt alim sangat tak la kan..ade la gak tinggal solat..tu pon subuh...hhihi..
p aku ade ganti balik..
kt anak muda nii x kan la x larat nak bangun n buat senaman tu 5 kali sehari...
sedangkan nenek2 yang dah meningkat tua tu pon masih dapat nak g surau2,masjid2 semata nak kerjakan ibadah solat...
pk la ek...x dapat g surau...kat umah kan boleh..
pose ni plak..ssh ckit nak cakap la...
ssh sangat ke nak tahan makan minum...rokok..bagi yang mrokok..
budak 5 tahun tu pon dapat abis pose..
ni kan orang yang baligh macam kt ni...
x patut...x patut..
so korang nak buat macam ne...setiap orang kan berubah x kira la dari segi yang mcam mn kan..
x salah bernazar nak tunaikan semua rukun islam dalam tahun ni...
ni tak..
azam yang macam2..nak jadi kaya la..
nak kawen la...
nak botakkan kepala la n ape je la kan..
penah ke nak brubah tunai kan kelima2 rukun tu...
x la ssh sangat kan...
cume haji je...tu pon bagi yang mampu...
tapi kalo dah ade niat dalam tahun tu pon dah kira baik..
sebab nye kt macam dah ade keinginan...walaupon kt x leh nak tunaikan terus..
cube la malaysia buat satu ron...naik haji free je..hihiihi..
aku rasa aku la yang dulu nak register..waawa..
erm..aku rs sampai la ni je la aku nak merapu..p mgkn yang merapu aku ni ade gak gune nye kan..
akhir kt...selamat berpose..n menyambut kedatangan ramadhan al mubarak ni..
salam ramadhan sume...

No comments:

Post a Comment